Kan selv låse autostolen op!

2. juni 2010

Alder:
21 mdr.

Kan selv låse autostolen op!

Hej Helen

Måske et sært spørgsmål, men jeg håber, du måske har en idé, der kan hjælpe os.

På vej hjem fra vuggestuen i dag regnede vores lille Anna på 21 mdr ud, hvordan hun åbnede låsen på autostolen og pludselig stod hun op midt i bilen. Jeg blev simpelthen så bange og skyndte mig at parkere og spænde hende fast igen. Et halvt minut efter var den gal igen og jeg så ingen anden udvej end at ringe efter min mand, så han kunne hente hende på cyklen, mens jeg kørte bilen hjem.

Nu er mit ...

Annonce

... spørgsmål til dig, om du kender til en anordning, der kan sikre, at låsen forbliver låst? Naturligvis kan en af os sidde hos hende, når vi er to der kører, men jeg vil jo også gerne kunne køre med hende alene, og det tør jeg simpelthen ikke efter i dag. Anna er fuld af krudt og er den fødte eventyrrejsende, så det forekommer mig umuligt at lære hende, at hun ikke må rejse sig. Hendes nysgerrighed vil altid få overtaget er jeg bange for.

Jeg håber, du har en god ide, der kan hjælpe os,

Kærlig hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

Annonce

Viden om børn:

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor